testing

                                                                 Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 7, 2010

Potret di hari lahir Papa...

Ish..bingung betul memikirkan apakah hadiah yang harus aku berikan pada suami sempena hari lahirnya yang lalu. Pernah juga suami suarakan hasrat hatinya nak seutas jam tangan SEIKO terbaru yang harganya 4 angka. Ish giler ke hapa..mana mampu aku. Lagipun jam hantaran dulu masih elok. Rasanya membazir sahaja kalau aku beli barang yang sudah ada sebab (aku takde duit..hehehe). Nak bagi T-shirt polo, rasanya baru 2 bulan lepas aku belikan sehelai untuknya. Kalau nak beli lagi pun aku memang tengah 'sengkek' giler ni. Nak bagi kasut, nanti tak muat pulak rak kasut yang ada sekarang (rak kasut dah penuh). Kena pulak suami aku beli rak kasut baru nanti..Dah satu hal pulak..Hahahaha..Nak bagi perfume, bukan dia suka pakai pun. Hantaran punya dulu pun ada lagi. Kalau aku tak paksa pakai, dia tak pakai. Fuhh..sakit hati betul..sabar je lar aku.
Baru aku teringat yang suamiku minat lukisan. Balik saja dari kerja, aku terus pergi ke Banda Hilir, mencari2 pelukis potret di sana. Sekeping gambar suami juga aku bawa sekali. "Abang, tolong lukiskan gambar ni boleh?"..tanya aku tersengih2 sambil menghulurkan gambar kepadanya. "Boleh dik, tapi adik pilih dulu yang macam mana adik nak sebab ada macam jenis potret". Aku pun apa lagi..tercari2 jenis potret yang kira okla dengan bajet aku ada..(ada RM50 je ni). "Abg, saya nak yang ni. Kalau siap dengan frame berapa bang?Saya nak amik sekarang jugak". Lega hati aku bila abang tu menjawab,"Rm...je dik. Tapi adik kena datang malam sebab sekarang abang kena siapkan yang lain dulu".
Malamnya aku datang bersama suami untuk mengambil potret. Suami terkejut dan tersenyum padaku sebab dia tidak menyangka aku akan menghadiahkan sebuah potret sempena hari lahirnya kali ini. Walaupun potret itu hanya potret lakaran kasar dan tidak betul2 serupa dengan apa yang ada dalam gambar yang aku beri, namun aku tetap berpuas hati kerana kasihku padanya bukan terletak pada gambar atau lukisan semata2.."Selamat Hari Lahir, Sayang......"