testing

                                                                 Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, September 14, 2012

Selagi ku bernafas........

Selagi ku bernafas...
aku hanya mengharapkan hari-hari yang aku lalui terasa begitu lambat dan perlahan...
Kerana setiap hari tidak pernah aku merasakan kebaikanku melebihi dosaku..
apa yang aku bicarakan..apa yang aku fikirkan..apa yang aku bayangkan..
paling tidak sedikitpun pasti mengecilkan hati manusia lain...
masih pantaskah aku dimaafkan..
oleh suamiku..ibubapaku...rakan-rakanku...
belum cukup lagi tahajjudku..
belum diterima lagi taubatku...
belum cukup baik lagi aku ini sebenarnya..........

Selagi aku bernafas.......
aku hanya mengharapkan dunia ini adil bagiku...
adil untuk setiap deraian airmataku..
adil untuk setiap usaha gigihku..
adil untuk setiap kesabaranku...
adil untuk setiap pengorbananku...
malangnya....adil itu tidak akan ku temui di dunia..........

Selagi aku bernafas..
aku ingin melihat orang-orang yang aku sayang...
sayangnya sama seperti sayangnya aku pada mereka...
kerana selalu saja aku merasakan sayang mereka seperti angin.......
atau seperti lalang.....
sayang mereka tidak berpendirian...
kasih mereka hanya di masa lapang....
dalam kesibukan.......pantas saja aku ini dilupakan...........
dalam mengejar kemewahan....aku ini diketepikan.......
mujurlah aku punya Yang Maha Penyayang..
kasih sayang-Nya tidak berpenghujung dan bertepian...........

Selagi aku bernafas.....
Aku mengharapkan aku diberi kesempatan untuk bernafas tanpa kesesakan...
Dengan tohmahan, hasutan, cacian, tuduhan dan kejian......



 

No comments:

Post a Comment