testing

                                                                 Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, August 26, 2010

Tidak akan ku biarkan pudar........

Suamiku tersayang, 
Pantas benar masa berlalu..sudah 2 tahun kita hidup sebagai suami isteri. Ingin ku kenang semula detik-detik indah saat kita diijabkabulkan malah ingin saja ku kenang setiap bahagian wajahmu yang tenang. Setiap kali ku kenang kembali tatkala duduk berseorangan di kamar, airmata ku menitis laju. Betapa menggunung kesalahanku padamu, betapa banyak kelalaian ku menunaikan tanggungjawabku sebagai isterimu. Maafkan aku, isterimu yang daif dan khilaf ini...

Suamiku tersayang,
Masih ku ingat lagi di awal pernikahan kita, pantas saja aku bangun awal pagi menyiapkan sarapan buatmu sebelum ke tempat kerja. Masih sempat ku memasak walaupun hanya 'nasi goreng bodoh' untukmu. Pakaianmu tidak pernah kubiarkan tidak bergosok. Membasuh baju, mencuci pinggan, mengemas rumah, menggosok baju...semuanya begitu tersusun aku aturkan kelengkapanmu.

Suamiku tersayang,
Lama kelamaan, aku semakin lalai dan seolah-olah malas untuk melakukan 'kerja-kerja' itu lagi sehinggakan melayani & membelai mu juga tidak betah aku lakukan. Adakalanya aku merungut & merengus sendirian, "ah, penat betul lah buat kerja rumah ni..". Kalau dulu paling tidak pun ada secawan kopi, kini tidak lagi..Meskipun begitu, kau betah bangun sendirian tanpa membangkitkan 'tidurku', kau betah mengambil sendiri pakaianmu di ampaian & memakainya walaupun tidak bergosok seperti dulu lagi, kau betah mencium pipiku sebelum ke tempat kerja sedangkan dulu akulah yang bersalaman denganmu, kau betah pergi membeli barang keperluan sendirian padahal dulu akulah yang meneman, kau betah memasak 'spagetti' kerana terlalu lapar sedangkan dulu akulah yang menyediakan makanan....Sayang, kau betah lakukan segalanya tanpa sedikit pun kau mengeluh & mengadu tentang kelalaianku itu.. 

Suamiku tersayang,
Tidak akan ku biarkan kasih kita pudar ditelan masa yang pantas. Akan aku hargai setiap detik bersamamu. Tidak akan aku ulangi lagi kesilapan yang sama. Kini aku perbaiki diriku kembali, menjadi isteri yang kau kenal dahulu. Masih ku simpan sekuntum bunga ros yang kau berikan dulu sewaktu melamarku..masih ku sembunyikan surat cintamu yang pertama buatku ketika kita bertengkar semasa masih di alam pertunangan..Masih ku selak lagi setiap helaian album perkahwinan kita setiap kali aku merajuk sendirian...Kau tega berkata aku seperti keanak-anakan yang selalu ingin dimanja & dipujuk, yang selalu saja menangis meskipun ketika menonton drama sedih. Katalah apa sahaja kerana aku butuhkan teguran, nasihat & semangat dari seorang suami agar aku tidak terlalai lagi..

Suami tersayang,
Meskipun sekarang aku butuh waktu-waktu bersamamu..namun desakan hidup menghalangi segala yang aku rencana. Kau bersengkang mata menambah pendapatan keluarga sehingga ibumu mencerca, "cari duit macam nak tanggung 10 orang anak!". Tidak mengapa jika kau tidak punya masa untuk duduk makan semeja denganku, menemani ku bertarawih di surau, menonton tv bersama, bercerita mengenai rutin harian sambil berbaring sebelum kita sama2 melelapkan mata...tidak mengapa sayang...Aku betah makan sendirian, aku betah bersolat sendirian, aku betah nonton tv & menangis dengan drama sedih sendirian, aku betah baring sendirian, aku betah berbicara sendirian bersama 'cik meow' & teddy bear2 sendirian, aku betah segalanya sendirian kerana kau juga betah sendirian di saat aku kelalain dulu..Kini aku sendirian bukan kerana kau kelalaian, tapi kerana ingin berikan ku kesempurnaan..

Suami tersayang,
Semestinya kau tidak pernah lalai dengan tanggungjawabmu..sebagai anak lelaki, sebagai suami, meskipun sehingga tanggungjawab sebagai menantu juga kau turutkan. Aku bangga denganmu sayang....akanku pertahankan kasih kita hingga hujung nyawa.... :)  

No comments:

Post a Comment