testing

                                                                 Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 21, 2010

"Teacher, my hobby is...."

Dulu, masa kecik2 cikgu selalu tanya..apa hobi awak?..dan aku selalu jawab, "cikgu, hobi saya membaca"..Macam good-good je jawapan aku..Ekekeke..Bukan sekarang aku dah tak minat membaca..sampi sekarang masih membaca tapi bukan novel2 cinta..aku lebih suka membaca buku2 agama..Mungkin sekarang masa dah lebih kepada kerja & berniaga, jadi aku mencari hobi yang lain pula..yang mudah, tapi tak berfaedah (itu kata suami aku..sebab pakai duit dia beli 'menatang' ni). Aku sedang mengumpul pelekat peti ais..Gambar ni aku amik dah lama dah..sekarang peti ais aku dah hampir penuh ke bawah pelekatnya..sampai suami aku perli.."lepas ni lekat keliling peti ais ye Mama..kalau tak cukup lekat kat mesin basuh pun boleh Mama"..eleh..
Aku juga suka mengumpul botol-botol kaca & pasu seramik..hobi baru ni..dalam botol tu pulak aku masukkan bintang2 kecil yang aku buat sendiri dengan menggunakan kertas2 warna...Dalam gambar ni ada 3 Teddies; 1 pemberian studentku, 1 Teddybear Jusco, & 1 lagi Mcd Teddy..ada jugak anak patung Doraemon, Ultraman, Rabbits, Mickey & Minnie..Tapi semuanya sudah aku humbankan dalam beg plastik hitam..Semenjak nenekku bising sebab aku letak anak patung sebagai hiasan..kata nenek, malaikat tak masuk rumah..aku terus tak letak lagi...Nanti dah ada baby..baru aku keluarkan semula untuk biliknya nanti.. Inilah hobi aku buat menghiburkan hati yang sunyi...Kalau sape2 ada botol2 kaca (bukan botol kicap & sos ok) yang dah tak pakai lagi, jangan dibuang yer..bagi kat saya...kalau nak jual pun, saya sanggup beli..minat punya pasal~

No comments:

Post a Comment