testing

                                                                 Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 13, 2009

AKU LAH ADI PUTRA...

Sajak ini dideklamasikan oleh Adi Putra dalam rancangan Ac Sempoi..

Akulah Adi Putra
Melayu tidak pernah lupa
Duduk di Tahun 1
Rasanya tersiksa
Tiada siapa peduli
Tetapi aku bisa bedakan
Ilmu Allah bagi & ilmu diajar guru
Bermula dengan a,b,c..one,two,three...alif,ba,ta
Di mana trillion..di manakah billion
Di mana tafsir al-Quran..
Di mana doa-doa para nabi dan para wali
Untuk apa aku di sini?
Aku berfikir rasional
Aku berfikir international
Pandai aku, bijak aku, comel aku
Hanya untuk ditonton, diuji dan dipuji
Aku malu
Alangkah ruginya mereka
Untuk apa semua ini?
Di mana mata hati mereka?
Pujian biarlah bertempat
Marah biarlah bersopan
Kurang ajar biarlah berbudi bahasa
Tersirat mereka tak nampak
Tersurat saja mereka lihat
Di mana silapnya?
Rasulullah memimpin ummah
Hebatnya Baginda
Pimpinlah aku..doakanlah aku
Aku punya cita-cita
Aku punya idola
Barangkali aku kecil
Mereka hanya ketawa
Allah Maha Perkasa
Tafsir quran itu hebat
Hafaz Yassin itu penerang hati
Matematik itu tunjang ilmu
Ayuh bangsaku..bangunlah
Kita bertemankan Islam
Kita jadikan Melayu hebat di persada dunia
Bersamaku Adi Putra
Anak Melayu Jati
Wawasan 2020
Takkan Melayu hilang di dunia
Pantang Melayu menderhaka pada sultannya
Pemuda harapan bangsa
Pemudi tiang negara
Mengapa bersembunyi diri di sebalik ibu pertiwi
Sejengkal pun tanahair ku dijajah
Biar putih tulang
Jangan putih mata

2 comments:

  1. Jadilah Melayu yang tak pernah layu! Bukan sahaja duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan bagsa lain malah akarnya mencengkam bumi sementara pucuknya mencecah awan!.

    ReplyDelete